Füst Milán tévedt zsenije az operaszínpadon talált volna otthonra. A nagy gesztusok, a zengzetes frázisok világában, ahol mindenki csak az indulati benyomásra ügyel: elég robusztus-e belépő? Az énekesnő tokáján fölfénylő verítékcseppek észrevétlen maradnak.
*
Bővérű, elpusztíthatatlan, piknikus figura helyett korán őszülő, sovány embert látsz, aki emlékeztet ugyan egy körülrajongott színészre, vele ellentétben mégis gyönge, elesett figura benyomását kelti. Szintetikus alak – csodálkozol –, a nők ízlése persze kiismerhetetlen.
*
Csernus Tibor képei nem tesznek rád mély benyomást. A naturalizmustól az expresszív ábrázolásig sokfélét próbált, és biztos kézzel dolgozott, ettől azonban még nem vált nagy formátumú alkotóvá. A francia kultúra jelenléte nála tematikus, szellemét inkább a Bernáth Aurélnál töltött szocreálos diákkor határozta meg, érdekessé is attól válhatott a párizsiak szemében. Groteszk dolog úgy festeni a várost, mint Budapestet! Ami onnét nézve talán izgalmas vállalkozás, innét figyelve viszont kevésbé.